Tuesday, 8 September 2015

Tak sobie myślę, że ...

obowiązki mnie pochłonęły.

To średnio dobrze, wychodzi po raz kolejny problem z zorganizowaniem własnego czasu.
W zeszłym tygodniu ku mojej radości i jednocześnie zgrozie wróciłam do pracy. Na początek ''delikatnie'' bo raptem 4 spotkania. Natomiast w tym tygodniu wzięłam już rozbieg bo czeka mnie czternaście spotkań. Nadal jednak nie wyszłam z roli ''kury domowej'', więc po porannym ogarnięciu siebie przychodzi czas na ogarnianie domu. Przez wakacje doszłam do etapu na którym chcę mieć czysty i zadbany dom, ale to pochłania trochę czasu. Chcę przeprogramować nie tylko podział obowiązków w naszym domu, ale też moją głowę. W ostatnich dwóch tygodniach sierpnia zaliczyłam dwie konferencje. Kilka książek i tona dobrych pomysłów. Powolutku też rozbudowuje swoją biblioteczkę językową. W tym roku ''wspomagam'' Pearsona bo zakochałam się w Next Move (dwójka i trójka, w następnym roku z dziewczynami przerzucimy się na czwartą część) i Oxford bo spodobał mi się ''Team Up''. W zeszłym roku pracowałam na ''Steps in English'', ale chciałam spróbować czegoś innego. Mam nadzieję, że ''Team Up'' zostanie polubiony przez moich uczniów i z przyjemnością będą na nim pracować. Prawdopodobnie każdy lektor czy nauczyciel o tym wie, ale tylko przypomnę: od tego roku wydawnictwa wypuszczają kilka ''teacher's book'' za (wreszcie!) normalne pieniądze. Ta promocja nie dotyczy wszystkich książek dla nauczycieli, ale warto poszperać bo np. Oxford proponuje cenę 14,10 czy 14,90, co jest nie tylko fantastyczne, ale też daje możliwość zakupów dla osób prywatnych, które uczą  angielskiego.

Poza pracą zajmuje się poszerzaniem wiedzy na temat dobrego odżywania. Od dzisiaj rozpoczęłam przygodę (a raczej wróciłam do niej wróciłam bo kiedyś miałam już bzika na jej punkcie) z kaszą jaglaną w formie płatków jaglanych. Prawdopodobnie podczas powrotu od mojego taty i niedzielnego referendum trochę nas zawiało i od wczoraj jest mi zimno. No cóż... ani temperatura ani wiatr nie sprzyja, więc chcę rozpocząć naturalne hartowanie. Wczoraj na obiad ugotowałam zupę z soczewicy z dużą ilością przypraw (curry, kurkuma i chili) i czosnku. Za to pojutrze mój mąż będzie miał szansę się wykazać bo do naszego domu zawita dynia. Sezon na jesienne zupy rozpoczęty :)

Rozpoczął się również sezon na ... kupowanie prezentów gwiazdkowych. Mamy sporą rodzinę, a  w niej dużo dzieciaków. Z roku na rok prezenty są coraz fajniejsze i coraz bardziej dopasowywane do zainteresowań dzieci. We wrześniu kupiliśmy prezenty dla mojego chrześniaka (3 latka w listopadzie) i siostrzeńca (4 latka skończone w marcu). Tym razem wygrane uwielbiane przeze mnie CzuCzu. W październiku planujemy zakup 2 książek z wydawnictwa Dwie Siostry. Książki mają być prezentem dla siedmio i ośmiolatki. 70 złotych za 1 książka to dosyć droga impreza, więc szukamy najtańszej alternatywy. A co właściwie chcę im kupić?

Obydwie miniaturki okładek pochodzą ze strony wydawnictwa Dwie Siostry

Eh...jeszcze o tak wielu rzeczach chciałabym napisać,ale muszę lecieć. Za 45 minut zaczynam pierwszą dzisiejszą lekcję. Do przeczytania :)

2 comments:

  1. Hej, muszę odsprzedać bilet na koncert Indili (koszt, wraz z przesyłką listem poleconym, wynosi 237 zł, więc wychodzi taniej niż na eventim) i pomyślałam, że może jakiś pasjonat francuskiego będzie zainteresowany, w końcu to w tym pięknym języku ta wokalistka śpiewa :) . Byłabym bardzo wdzięczna za przekazanie informacji innym potencjalnie zainteresowanym!

    https://www.alebilet.pl/bilety/spring_love_festival_-_indila/2015-11-15/18:30

    ReplyDelete
  2. Płatki jaglane to moje ulubione i mega szybkie śniadanie ;) Dzisiaj akurat jedliśmy z bananem i rodzynkami, ale moja ulubiona wersja to z żurawiną ze słoika <3

    ReplyDelete

Witaj Drogi Gościu w moim internetowym zakątku.
Jest mi bardzo miło, że chcesz zostawić po sobie ślad, ale proszę jednocześnie, abyś zastosował się do kilku prostych zasad:

1.Podpisujemy się
2.Nie obrażamy świata
3.konstruktywna krytyka mile widziana
4.zostawiamy adres mailowy/adres bloga.

Dziękuję i pozdrawiam!
Justyna